Thursday, October 7, 2010

ANGIN LALU...............

Dah hari terakhir dalam bulan Syawal taun ni.  Ramadhan dan Syawal rasanya berlalu begitu cepat.  Teringat suamiku kata, "Kekadang tak taulah, masa ni dah jadi pendek ke, sebab sekejap je bangun pagi dah malam. Atau kite  kah yang dah jadi semakin lambat, sebab sebelum ni kerja harian yang sempat disiapkan rasa makin susah nak di selesaikan dalam sehari".   Aku pun rasa macam tu. Mungkin dah makin kurang bermuhasabah jadi diri rasa macam terkejar-kejar.  Semua rasanya tak memadai. Lebih-lebih lagi masa.  Anak-anak aku yang membesar pun, aku rasa sekejap je dah bujang-bujang semua, dengan karenah masing-masing. Allah sentiasa memberkati hidup ku, ujian demi ujian yang di berikan aku terima dengan redha.  Si angah ku ni, anak bijak yang sentiasa menguji kesabaran aku dan ayahnya.  Sahabat maya ada mencadangkan aku untuk membaca sebuah novel "Jeriji Kasih" tulisan Ramlah Abdul Rashid, untuk menyelami pergolakan jiwa anak remaja.  Insyallah, petang ni aku nak gi jenguk kedai buku berhampiran. Hubungan angah dengan adik-beradik lain pun renggang.  Dia lebih suka habis kan masa dengan kawan-kawan.  Mungkin juga masa berkualiti yang diperuntukkan kepada nya amat terbatas, komunikasi aku dengan angah pun jadi janggal. Aku sampai tak tahu macamnmana nak mula berbual dengan angah, dia amat mencurigai aku setiap kali kami cuba berkomunikasi.  Namun sebagai ibu aku terasa sedih sebab tidak dapat memanjakan angah, mendekati angah sepertimana aku mendekati along dan baby. 

No comments:

Post a Comment