Thursday, October 14, 2010

tyt b'day

oi! hari ni dah masuk 3 hari raptai penuh kat padang merdeka, sambutan harijadi tyt yang ke 89.  Hari Sabtu ni perbarisan sebenar.  Hubby aku pun ambik bahagian.  Best wo, colorful, seronok tengok.  Tapi aku kesian pulak tengok budak tadika kena pusing padang merdeka tu.  Dan dah 3 hari ni lah aku dengar kengkawan aku merungut pasal parking keta.  Bayangkanlah, semua parking penuh dek semua yang ambik bahagian untuk perbarisan, abang-abang polis pulak tak kasi can kita org nak pakai laluan yang biasa untuk ke tempat keje. eeeiii geram betullah.  Boleh pulak die surh kite orang pergi keje awal.  Orang masuk keje kol 8, die orang pulak tutup jalan 6.30 pagi, tak gile ke nak tercongok kat tempat keje sebelum kol 6.30 pagi..........tol tak.   K....dah dahlah membebel kan. Sebabkan hubby aku ambik bahagian dalam perbarisan, dan disebabkan si kecik aku, aku nak bawak die tengok ayahnya baris.........aku sanggup tempah bilik kat merdeka palace untuk tengok perbarisan.  Bukan ape.........Sabtu budak tak sekolah, keje cuti.........kalau nak bawak bebudak pagi nak gi tengok............alamatnya berpanas dan berhimpit-himpitlah anak-anak aku kat celah-celah orang ramai tu. Teringat aku, pernah cakap kat anak aku, buat apa lah nak sewa bilik hotel kat tengah bandarni, macamlah duk jauh..........bila anak aku dengar aku booking bilik, aku kene balik......hehehe.  Aku malas pulak nak ambik gambar die org raptai.  Malam ni tadi ade majlis kesyukuran kat masjid jamek, ingatkan nak ajak si kecik aku pegi.....tapi penatlah.  Tak pa, nanti Sabtu nanti kalau aku ada ambik gambar aku postkan k.  Aku chow dululah.  Eh lupa lak....ni tajuk buku yang aku baru abis baca bulan ni Tip-tips kewangan untuk rakyat Malaysia, How to Settle Your Housing Loan Less than 5 Years, Kaya Dengan Rumah dan jeng,jeng,jeng KOMIK GEMPAK hahaha!

No comments:

Post a Comment