Saturday, August 7, 2010

NAK PUASA DAH!

Nak puasa dah!

pejam celik, pejam celik............dah nak masuk bulan puasa. Eeeeeei, tak sabarnya. Aku paling seronok bila bulan posa ni...........mcm2 ada. Asalnya, aku nak karang 1st post ni dlm bahasa Melayu Sarawak, tapi..........kita kan 1 Malaysia, kan, kan, kan. Yang paling best waktu posa ni, mlm sume surau ngan masjid ramai jemaahnya. Yang paling meriah bebudak le........Time gini le aku blh de mase nk pusing surau dan masjid kat kawasan pat ku tinggal. AllahuAkbar...........tk dpt nak cite camne dia punye thrill ooooo. Kat pat keje, lain lak citenye.............katalog kuih raye dah mcm flyer pinjaman peribadi bank2, sepah kat sana sini. Kat Sarawak ni, cube korang teke ape yg glemer da boom kat sine..............y betul kek lapis. Adinda aku yang dok KL skarang ni, siap soh aku supply kek roll 200 bijik, 1st day posa dah nak kena poskan........ Tapi bagi akulah kan, kek tradisi Sarawak yang dari kecik aku makan, wajid der di buat ngan mentega cap tong (tu bahasa bapak aku tu). Tu lah kenapa kek kat Sarawak ni lemak berkrim disukai ramai........hehehe. Tapi harga golden churn butter ni boleh tahan ooooo. Dulu masa aku sedang2 kecik dan besarnya, aku pon heran jugak. Kenapa bila nak raya, suma orang beli butter jenis ni....dahlah mahal. Kalau ganti ngan buttercup ke Planta ke takleh ke? Tak jadik ke kek nya? Harga jauh lagi murah dari mentega cap tong nie. Branikan ati suggest kat auntie ku, nak tau anti aku ckp ape.......................tak sedap!!!!!!!! Bila aku sendiri dah reti buat kek ni, aku pon palagi, buatlah eksperimen. Mentega cap tong ni aku gantikan dengan buttercup (janji butter) marjerinlah, mentega cap daun lah........................dengan bangganya aku angkat bendera putih. Betullah ape anti aku cakap, rasanya tak sehebat mentega cap tong! Skarang ni, bila de member tph kek, kat sini ataupun kat semenanjung..........aku awal2 cakap harga kek aku tak dpt kasi mcm pasaran yg sedia ade.............sbb kek Sarawak mesti buat ngan MENTEGA CAP TONG! Kat entry lain nanti aku tunjuk gambar mentega ni dan perbandingan harga die ngan butter lain.....nak tau kan, kan, kan.

No comments:

Post a Comment