Saturday, September 10, 2011

JOMLAH LAYANNNN!

Ce teke aku nak ajak layan ape?   Nothing is so special (Apek selalu cakap macam tu, suka guna is sebagai penyambong ayat...hehehe).  Aku nak ajak korang layan Tupperware.  Aku memang minat giler kat tupperware nie.  Pantang ade yang keluaran exclusive atau limited edition, aku memang grabb punye
 
  Ni die punye rice dispenser, aku sendiri pon tak ingat taun berapa aku beli, kalau aku tak silap anak aku yang sulong masih kecik lagi.  Sekarang ni abang long dah 16 taun dah, benda nie masih nampak macam brand new kan? Tak caye?  Tengoklah sendiri.  Kalau tak cukup besag gambar tu, gi lah zoom. Aku tak tipu wei,sebab sekarang nie rice dispenser tupperware bukan gaye nie lagi tau. Bentuk segi empat dan warna putih merah.  Sampai satu hari tu, emak mertua aku dok rumah sorang2, die tak masak nasik sebab tak jumpe bekas beras.  Aku punyelah geli hati.  Die ingatkan aku anak beranak  makan luar je hari2 tu sebab tak beli beras. Lansung die tak perasankan bekas beras tu, diingatnye water dispenser yang elektrik untuk masak air. Tucerita lama dah.  Sekarang mak mertua aku pon dah kenal Tupperware.  Siap suruh adik ipar aku belikan bekas lauk ala2 mangkuk tingkat yang berwarna-warni tupperware..."Menah, mak teringin lah tengok bekas lauk kakak tu, cantik!".  Camtu lah antara bahasa bahasi die kat adik ipar aku. Gambar kat entry ni semua aku ambik yang kat rumah yang aku guna tiap ari.  Sorilah peti sejuk dah kosong lepas raya. Sebab hari2 biasa jarang nak stok lauk basah kat dalam peti sejuk.
Nak tau kenapa aku gilekan dan cintakan Tupperware.....terus terang aku nak bagitau aku tak taupun yang Tupperware nie dibuat dari material yang berkualiti.  Aku tak pernah ambik kesah pon die ade FDA (US Food and Drug Administration) dan JPFA (japan Polyolefin Hygienic Association punye standard.  Sebab aku nakkan Tupperware ialah:


1.  Tupperware cantik! warna die, bentuk die macam cun je letak kat mana2.  Bak kata org puteh is very presentable!.
2.  Aku boleh buat die nampak baru bile2 masa je!
Tengok bekas susu dan bekas Milo ni! Yang biru tu dan yang merah tu sama usia......yang merah nampak baru kan? aku cuma tukar tutup die percuma dengan yang lama dan jeng jeng jeng dah jadik baru.....
3.  Die exclusive! macam yang nie..........warna hijau combine dengan warna peach......is the very earth colour gitu!
4. Always up to date. canister hijau dan bekas oren tu aku baru beli untuk raya taun nie!

Sebab kegilaan aku dengan Tupperware nie, so aku decide nak ajak korang join aku punye minat merapu nie.  Sekarang aku dah ada kedai maya atau senang cerite online shop untuk Tupperware. Ade barang baru dan katalog terkini.  Semua harga ikut katalog dan yang istimewanya TIADA CAJ PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA.  Apa yang aku boleh tolong kau orang yang minat kat Tupperware ni?

- tak yah risau tak de mase nak gi stokis nak ambik barang.
- lagi pun kalau kat Sarawak ni stokis tak ramai, jadi beli online tuggu je barang datang kat rmh.

Ni ade lagi satu cerita yang menarik kalau nak jadi ahli, biasanya bila jadi ahli bayar rm60 so dapat kit member yang ade tiga tupperware dan bisnes kit. Ade satu pakej menarik, dengan rm260 dapat set Home dan Member kit yang bernilai rm434..........Jangan nganga!!!!!!Tengoklah Tupperware kit die (ade member baru join, tak antar lagi kit die.....so aku buat demo kat sini dulu......Mah minta izinlah ye!)
Sorile tak bukak plastik....orang punye.  Jadi jemputlah gi http://tupperwareaddictwithalong.blogspot.com/. 



















No comments:

Post a Comment