Tuesday, September 27, 2011

Roxette - It Must Have Been Love (Part 2)

Ok.....now the story begin.  Seperti yang aku janjikan pagi tadi.....cerita di sebalik lagu ROXETTE ni............Kita pergi ke tahun 1991....kalau aku tak silap!

Masa ni aku keje hotel line kat salah sebuah resort, so resort ni dah jadi rmh no 1 untuk kitaorang yang keje kat situ.  Ape ke tidak, kalau keje malam atau ada function dan kene keje lebih, kitaorang akan tidur je kat kuarters resort.  Nak dijadikan cite, aku pun berkawanlah dengan salah seorang executive kat resort ni........ehem ehem pempuan tau.....jgn nak mandai2 pikir yg lain.  Kwn aku ni, tak taulah bila masa pulak dapat boyfriend kat kpg dekat2 situ.  Masalahnye, keluarga die tak suke dgn budak laki nie.  Sedang hangat bercinta lah katekan, sampai bengkak2 mate member g keje, menangis sakan mengenangkan nasib.
Satu ari tu , die sampai kat tpt keje, dengan mate bengkak dan mcm depressed betul! tiba-tiba die cakap kat aku, "Jom ikut aku!"  Aku yang terpinga-pinga ni ikut lah jugak masuk kete.  Dalam keta die pon storylah ape yang berlaku.  Ceritanya:
Malam tadi mak aku suruh cousin aku yang tinggal kat ..... masuk meminang.  Aku terkejut bile tengok org datang bertandang, rupenye merisik.  Aku pon cakap yang aku tak setuju.  Parent aku cakap kalau aku nak jugak dengan die, aku bukan anak dia orang lagi!
Sambil die cerita kaki tekan pedal minyak. kereta jadi makin laju....Masa ni cassete player keta die tengah mainkan lagu ROXETTE yang jiwang ni.....
Sampai kat satu selekoh, tepi gaung......kereta hampir terbabas. Aku sempat jerit dan die brekkan keta. Nasib baik tak de keta kat belakang.  Rupa-rupanya boyfriend aku perasan yang die bawak keta lain macam je, ikut kite org dari blakang!
Lepas member aku ni settle down, kita org patah balik kat tempat keje.  Sampai je, pak we aku terus tanya "Ok ke? dari belakang I nampak kereta sikit lagi nak terbabas kat tepi jalan, kalau tadi terbabas gerenti masuk gaong......ooooo apehal tadi?". Muka die memang perasan panik.
Kalu betul2 terbabas dan masuk gaong.....eeeeeiiiiiiii seram aku nak pikir!  Ntah2 aku ngan kwn aku dah jadi arwah sekarang ni.
Tu cerita dulu, sekarang ni kwn aku kawen jugak dengan boyfriend die tu, 5 org anak dah.  Aku pon kawen jugak dgn boyfriend aku tu, sampai sekarang ambik berat tentang aku macam masa bercinta dulu!!!!!!!Dan aku dengan husband pulak ade lagu kenangan sen "DENDAM CINTA SEUSIA DUNIA" tak pernaha dengar?
The end!

No comments:

Post a Comment